About finleap

finleap is a fintech company builder, based in Berlin and with an office in Milan. Founded in 2014 by HitFox Group and Ramin Niroumand, finleap has already developed 16 ventures with its infrastructure and made market entry possible. These include companies such as solarisBank, the first banking platform with a full banking license, ELEMENT, a fully digital insurer, PAIR Finance, a provider of data-based receivables management, and the fintech platforms, finreach solutions and infinitec solutions, for contextual finance. finleap provides access to seed capital, a network of investors and experienced entrepreneurs as well as customers and top talents. The finleap group employs around 700 people from 60 countries.

Über finleap

finleap ist ein Company-Builder für Fintech-Unternehmen mit Sitz in Berlin und einem Büro in Mailand. Gegründet 2014 von der HitFox Group und Ramin Niroumand, hat finleap mit seiner Infrastruktur bereits 16 Portfolio Unternehmen entwickelt und den Markteintritt ermöglicht. Dazu gehören Unternehmen wie die solarisBank, die erste Banking-Plattform mit Vollbanklizenz, ELEMENT, ein voll digitaler Versicherer, PAIR Finance, ein Anbieter von datenbasiertem Forderungsmanagement, sowie die Fintech-Plattformen finreach solutions und infinitec solutions für kontextuelles Finanzwesen. finleap ermöglicht den Zugang zu Startkapital, einem Netzwerk aus Investoren und erfahrenen Unternehmern sowie zu Kunden und Top-Talenten. Die finleap-Gruppe beschäftigt insgesamt rund 700 Mitarbeiter aus 60 Nationen.

Ina Froehner
media@finleap.com